Imagine

Imagine there's no heaven
想像一天沒有了天堂
It's easy if you try
你試想就知道這很簡單
No hell below us
也沒有地獄
Above us only sky
頭頂只有天空
Imagine all the people
想像所有人
Living for today... Aha-ah...
努力為今天活著

Imagine there's no countries
想像一天沒有了國家
It isn't hard to do
你試想就知道這並不難
Nothing to kill or die for
沒有謀殺或犧牲
And no religion, too
也沒有宗教
Imagine all the people
想像所有人
Living life in peace... You...
都活在和平中

You may say I'm a dreamer
你可以說我愛幻想
But I'm not the only one
但我並非唯一懷有如此期待的人
I hope someday you'll join us
我希望有天你能懂得
And the world will be as one
這樣世界就能一家親

Imagine no possessions
想像一天沒有財產
I wonder if you can
我好奇你是否能夠放下
No need for greed or hunger
不再貪求或飢餓
A brotherhood of man
大家情同手足
Imagine all the people
想像所有人
Sharing all the world... You...
一起共享世界

You may say I'm a dreamer
你可以說我愛幻想
But I'm not the only one
但我並非唯一懷有如此期待的人
I hope someday you'll join us
我希望有天你能懂得
And the world will be as one
這樣世界就能一家親

留言

這個網誌中的熱門文章

SAY YES

グランドエスケープ(Movie Edit)(Grand Escape)